Pil løg og hvidløg.
Skær gulerødder og løg i store stykker, skyl timian stilkene og skær æblerne i kvarte.
Bland æbleeddike, øl, fond og sukker sammen.
Tænd ovnen på 150 grader.
Opvarm en pande på høj varme og kom olie på. Brun spolebenene af, gerne over 2 gange hvis ikke de kan være på panden.
Sørg for at de er brunet godt af på alle sider, brug gerne 15 minutter på det.
Kom benene i en gryde/stegeso eller andet med låg som kan tåle at komme i ovnen.
Brun derefter alle grøntsagerne af i nogle minutter og tilsæt væsken.
Kom det hele over benene og kom gryden i ovnen i 2 timer.
Vend benene i væsken et par gange undervejs.
Tag gryden ud af ovnen og hæld skyen i en gryde.
Kog den op og smag til med salt, peber og evt. en sjat fløde.
Fløden giver en skøn, rund og cremet smag.
Hæld skyen over benene igen og drys med frisk timian på toppen. Velbekomme!