Opløs gæren i det lune vand og tilsæt olie, salt og honning.
Melet kommes i væsken og dejen æltes godt igennem i 4-5 minutter. Gerne på røremaskine ved lav hastighed og ellers håndkræft også halt fint.
Tag dejen ud på et mel drysset bord og ælt den igennem med hænderne.
Læg dejen til hævning, tildækket og gerne lunt i 45 minutter.
Dejen deles i 8 boller og hver bolle rulles ud med en kagerulle, evt. med lidt mel på bordpladen.
Det gør ingenting at de ikke er helt runde, personligt synes jeg det ser lækkert og rustikt ud, at de er lidt forskellige i form.
Kom alle fladbrødende på en bageplade med bagepapir og lad dem hæve yderligere i 30 minutter.
Tænd ovnen på 220 grader (varmluft).
De 2 fed hvidløg presses ud i olien og blandes godt sammen.
Olien fordeles på de 8 brød og drysses med flagesalt og peber.
Timian fjernes fra kvistene og drysses også ud på brødende - vær gerne gavmild med timian, det smager så skønt og der kan nok ikke komme for meget på.
Bag brødende i ovnen i 11 minutter - du kan se at hvidløgs stykkerne bliver gyldne og server gerne med det samme. Velbekomme!