Start med at sætte over til ris, kartofler eller hvad du skal have til retten.
Halver evt. koteletterne så der er 8 stykker. (det gør jeg ofte).
På en varm pande med lidt olie brunes koteletterne af ca. 3 minutter på hver side. Krydr med salt og peber.
Tag dem af varmen, læg i et fad og tør panden af.
Skær champignon i skiver. Pil løget og hak det fint.
Steg baconen sprød på den varme pande og fordel det over koteletterne.
I fedtet fra baconen steges løg og champignon. Når champignonerne er blevet gyldne kommes det også i fadet.
De hakkede tomater puréres i en minihakker og hældes på panden med fløde, timian, paprika, salt og peber.
Lad saucen simre et øjeblik og smag til. Synes du saucen er lidt for tyk eller mangler lidt fløde så giv den lidt ekstra.
Hæld saucen over koteletterne og kom fadet i ovnen i 20 minutter ved 180 grader.
Server fadet ved middagsbordet med tilbehøret. Velbekomme!