Miniferie til Nordjylland!

by Maria
VORES MINI FERIE I NORDJYLLAND!

Vores miniferie til Nordjylland!

Jeg sidder i skrivende stund på færgen fra Århus til Odden med Josefine.

Vi har været 3 dage på miniferie til Nordjylland og hvis du er en af dem der følger med på min Instagram profil, så har min story og et par billeder også været indholdet, de seneste dage!

Vi ville egentlig have været på Bornholm på telt tur, bare Josefine og jeg. Men vejrudsigten lovede forfærdeligt vejr og det ville simpelthen være for ærgerligt! MEN det skulle ikke afholde os fra, at tage på miniferie og pludselig slog det mig, at vi selvfølgelig skulle tage op til min farmor og farfar i Nordjylland. De blev rigtig glade for, at vi havde lyst til at komme derop og det var så skønt bare at smutte afsted på tøse tur for et par dage. Vi har nemlig været så heldige at kunne låne en bil

Nu er vi så på vej retur og vi er et par skønne dage rigere. Jeg sidder med en dyb taknemlighed over, at være beriget med den skønneste farmor man kunne ønske sig! Og hun har gjort vores miniferie så hyggelig!

VORES MINI FERIE I NORDJYLLAND!

I går var vi en tur i Skagen med min farmor. Vi fik frokost ved havnen og slentrede en tur igennem byen. Det er ren sommerferie stemning i den by og har du ikke været der, så synes jeg klart, at det er et besøg værd! Der er fyldt med butikker, god stemning og masse af hyggelige små kroge. Vi kom forbi en bolsje butik imens de var ved at lave en omgang nye bolsjer og Josefine synes at det var mega spændende!

På vejen hjem havde vi et par stop, bl.a. ved en lækker stor frugt- og grøntsags bod, der var lige ud til vejen. Alt det frugt og grønt har jeg med hjem i bilen plus en kæmpe bakke æg, fra min farmors “nabo kones” høns! Det er sgu lækkert altså!!

Da vi kom hjem til min farmor og farfars hus igen igår, havde jeg lovet Josefine, at vi skulle sove i telt. Hendes første overnatning i telt nogensinde. (det er sgu lidt for dårligt at det ikke er sket noget før)!

Vi fik hurtigt sat det op og proppet det med madrasser, dyner, tæpper, puder og soveposer. Vi tog en lommelygte med derud og fik læst et par afsnit af “Orla frø-snapper” imens regnen slog ned på teltdugen.

Inden Josefine skulle sove så spurgte jeg hende hvad det bedste ved dagen havde været og det var små ting og oplevelser, som havde gjort dagen særlig.

Såsom at spise frokost på havnen, se bolsjerne blive lavet, få en is, at sætte teltet op osv.

Vi kunne sagtens have brugt dagen i går i Fårup sommerland og så havde dagen også været super skøn! Men det var også virkelig skønt, at det slet ikke var nødvendigt at gøre noget helt ekstraordinært. “Andet” end det at være sammen og hygge sig om det!

Det har været et par dejlige dage. Jeg elsker at lave familieting med Josefine og det kan man altså godt selvom vores lille familie kun består af 2 personer.

VORES MINI FERIE I NORDJYLLAND!

Nu er færgeturen snart slut! Og så er der lige det sidste stykke hjem fra Odden til Amager.

Vi skal lige have et par praktiske ting på plads til imorgen. Så vi kan have endnu en hyggedag! Det er nemlig min fødselsdag imorgen og  jeg bliver 32 år.. Hold da op jeg er ved at være voksen og gammel!! 🙂