Madplan uge 28

by Maria
Madplan uge 28

Madplan uge 28.

Så er madplan uge 28 klar. I denne uge har jeg valgt at lave hele madplanen vegetarisk.

Det har jeg gjort fordi jeg synes det er fedt også at kunne give inspiration til en hel uges aftensmad uden kød. Man kan virkelig lave SÅ mange lækre vegetariske retter!

Madplan uge 28.

Mandag: Linselasagne med en salat til. Lav nok til to dage.

Tirsdag: Fladbrød med hummus og avocado. Lav evt. nogle grøntsager til eller en salat.

Onsdag: Linselasagne med salat. Evt. denne tomatsalat.

Torsdag: Kokos karry suppe med nudler.

Fredag: Cremet kartoffelsalat med quinoa bøffer og ovnbagt broccoli.

Lørdag: Halloumi burger.

Søndag: “Alt godt fra køleskabet”. Vi spiser de rester som der er og gør klar til en ny uge!

Kan du ikke undvære kødet, så kan man jo sagtens tilføje det i retterne. Fx kan du komme kylling i kokos karry suppen. Lave frikadeller til kartoffelsalaten i stedet for quinoa bøffer og servere noget fisk eller kød til fladbrødene med hummus.

Linselasagnen bliver lavet til to dage. Lav for eksempel noget andet tilbehør til lasagnen, så får man ikke følelsen af at man spiser helt det samme. Men det er en virkelig god måde at spare lidt tid i køkkenet og penge i madbudgettet.

Synes du ikke det er fedt med det samt to dage på en uge, så kan linselasagnen også sagtens fryses ned.

I ønskes en dejlig uge!

Leave a Comment